Pages

Monday, December 6, 2010

takdir

Baru sahaja lepas tgk movie kt laptop bertajuk ketika cinta bertasbih..
Ye memg aku mengaku aku mudah menjatuhkan air mate..so why?
Ape salahnya dengan itu..mungkin dari sudut pandangan katak..aku manje,mengade,,tah pape n
Bla..bla..bla..namun ape yg aku nak peduli,ini diri aku..
Aku punya identiti sendiri,,and aku tetap akan pertahankan itu..cume masih ade
Kelemahan kelemahan yang aku masih perlu perbaiki dalam hidup nie..
Cerite yang aku tgk nie,sedih giler kot..huhu,,crite pasal kehidupan manusia yang tabah
Tabah menjalani kehidupan dengan apa yang die ade,dan sentiase mencoba untuk berada
Dalam keadaan yang lebih baik berbanding pada mereka yang sudah pasrah dan putus asa...
Bak kate ahli motivasi terkenal Nick vujicic yang tiada tangan dan kaki..
“its matters how u re gonna finish..are u gonna finish strong??? And find ur own spirit to get back up”
Mengisahkan kisah berkisar suasana keagamaan yang sangat baik..seorang pemuda yang berasal dari kampung,belajar di luar negeri
Menyara keluarga di kampung dengan hasil pendapatan menjual tempe dan bakso..
Menyebabkan pelajarannya terganggu dan terpaksa extend sehingga 9 tahun,,
Kisah beliau diduga dengan pelbagai dugaan,..namun tetap teguh dan menyerahkan semua ketentuan kepada yang Maha Esa.
Seorang yang pandai merancang masa hadapannya..namun hanya satu yang menentukannya
Iaitu Allah s.w.t..jodoh ketentuan di tangan tuhan dan semuanya sudah tertulis di lauh mahfuz lagi
Ke mne arah tuju kehidupan ini..
Oleh itu,bersabarlah,..semuanya sudah ditakdirkan insyaAllah..

6 comments:

  1. dah tgk da... :)
    tp knp kakak rasa cerita tu bosan...hoho

    ReplyDelete
  2. urgggh.... anda sudah semakin berubah :) sy suka!

    cayok2, ala takperlah menangis bersebab. jgn menangis tak masal2

    senyum slalu2 :)

    ReplyDelete
  3. saye x ase bosan cz saye bace novel die dlu baru tgk citer hhahahaha....complicated x...

    ReplyDelete
  4. ade kat dnie..mntakla kat die nnti..huhu

    ReplyDelete
  5. when we loss someone mean there will be a better person for us.believe me =)

    ReplyDelete