Pages

Saturday, October 16, 2010

reda.""

masuk hari ke 2 kejadian...hari da seminggu lebih berlalu..
aku semakin tenang melangkah masuk ke dunia nyata...
air mata yang aku salirkan itu merupakan air mata terakhir untuknya...
walaupun aku rasa die memg xlayak untuknya...
tpi hati aku terlalu pedih untuk ditahan....puas aku menhan.,ttpi jatuh jua,...
lumrah manusia sudah sememangnya begitu...
aku ingin bangun daripada ddukku yang selesa...
aku nak bangun tunaikan tggungjawab aku semula...
sebagai hamba,,sebagai anak.,,sebagai org penting,,sebagai sahabat,,
sebagai rakan sebya...
wajahnya sudahku lenyapkan daripada alamku..
aku sudah pasrah dan redha dengan ketentuan yang bukan milikku..
kini hari ini walaupun masih ada cebisan cebisan memori antara celahan gigi..
aku terus pandang ke hadapan...yang aku mahu sekarang ialah kebahagiaan...
aku tidak mahu menjadi seorang yang plastik sepertinya,,,
mungkin dia boleh menjadi plastik untuk sementara..namun plastik
untuk selamanya...akan menjadi barah dalam hatinya sendiri..
aku memg agak panas baran...namun aku jarang meluahkannya...
kerana aku takut kesannya akan menyakitkan seseorang...
tpi dalam aku berhati hati itu masih ada ruang2 kosong
yang menyebabkan aku terkena...
semua perkara ada hikmahnya bukan??
hikmah itu aku lihat dari pandangan yang berbeza...
bukan lagi daripada pandangan katak di bawah tempurung...
aku melihat dari sudut pandangan helang di langit..
mungkin usia dan kejadian yang menimpanya tidak lagi mmbuka tempurung
darisudut pandangannya...pergilah...pergilah kau mencari apa yang kau
anggap sempurna..kerana dalam dunia fana ini tidak ada satu perkara pun yang sempurna
yang sempurna itu hanyalah Tuhan maha Pencipta...
aku mahu mulakan hidup dengan lembaran yang baru...tanpa bayanganmu..
keredaan emosi ini aku anggap sebagai batu loncatanku untuk 'terus bergelar
insan yang cemerlang....

No comments:

Post a Comment